Verzending

Verzending

Fish Inn zal er alles aan doen om jouw bestelling zo goed en zo snel mogelijk te bezorgen. Wij begrijpen dat jij graag precies weet hoe alles zal verlopen, vandaar dat wij onderstaand alle zaken m.b.t. verzending, levering, bezorging en uiteraard ook over het herroepingsrecht en retourneren uitgebreid hebben omschreven. Mocht je desondanks nog vragen hebben, kun je ons natuurlijk altijd even bellen, mailen, of langskomen in onze prachtige hengelsport winkel. 

Verzendkosten (NL)

  • Fish Inn levert gratis bij een bestelling van meer dan € 100,-.
  • Bij een bestelling van minder dan € 100,- bedragen de verzendkosten € 3,95.
  • LET OP: Indien je kiest voor 'afhalen' worden er geen verzendkosten in rekening gebracht. 
Uitzondering: langer dan 170 cm en/of meerdere colli. 
In het geval van pakketten langer dan 170 cm en/of meerdere colli (pakketten) is het mogelijk dat er srake is van extra verzendkosten.
In dit geval nemen wij op korte termijn contact met jou op, waarbij we de extra verzendkosten benoemen.
Indien akkoord kun jij dit extra bedrag via bankoverschrijving overmaken, onder vermelding van jouw naam en jouw bestelnummer.
Na ontvangst betaling zetten wij de verzending per direct in gang. 

Verzendkosten buitenland

In het geval wij een bestelling afleveren in het buitenland gelden afwijkende verzendkosten. Onderstaand een overzicht van de verzendkosten per land waarin wij leveren.
LET OP: Dit betreffen de standaard verzendkosten en ook hier is het mogelijk dat er sprake is van uitzonderingen. In dit geval nemen wij op korte termijn contact op, waarbij we de extra verzendkosten benoemen. Pas na akkoord, en ontvangst betaling van de extra verzendkosten, nemen wij de bestelling verder in behandeling. 

Belgie € 4,95
Luxemburg € 9,95
Duitsland € 4,95
Frankrijk € 9,95
Spanje € 15,95
Engeland € 10,75
Italie € 15,95
Finland € 17,65
Portugal € 17,65
Tsjechie € 15,95
Kroatie € 24,95
Letland € 24,95
Liechtenstein € 75,00
Litouwen € 24,95
Noorwegen € 75,00
Oostenrijk € 15,95
Polen € 15,95
Roemenie € 27,50
Servie € 79,00
Slovenie € 25,95
Slowakije € 25,95
Zweden € 16,95
Zwitserland € 45,00
Griekenland € 25,95
Hongarije € 25,95
Ierland € 15,95
Monaco € 15,95
Bulgarije € 27,70
Denemarken € 15,95
Estland € 25,95

Levertermijn

Fish Inn doet er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Binnen het productassortiment van Fish Inn zijn er diverse 'productgerelateerde' levertermijnen. Ondertaand een korte toelichting. 

  • Op werdagen voor 15.00 besteld, levertijd 1 - 2 werkdagen
  • 3-6 werkdagen.
  • 6-10 werkdagen.

Een real time voorraadstatus.
De verwachte levertijd is afhankelijk van het specifieke product en de actuele voorraadstatus. Fish Inn werkt met een geautomatiseerde voorraad koppeling, waarbij de voorraadstatus zoals vermeld op de webshop ook echt daadwerkelijk de juiste (real time) voorraadstatus is. Indien er op de product detailpagina 'op voorraad' staat, dan kun je ervan uitgaan dat dit product ook echt in ons warehouse op voorraad ligt. Bij een bestelling voor 15.00 wordt dit product dezelfde dag nog 'gepickt', keurig ingepakt en opgehaald door onze transporteur.

Wij streven altijd naar een zo snel mogelijke levering. Ondanks ons real time voorraadsysteem kan er natuurlijk altijd sporadisch een fout optreden. Indien blijkt dat een product toch niet op voorraad is, of er iets anders voorgevallen is dat van invloed is op de levering / levertermijn  nemen wij op korte termijn contact met u op. 

Een combi bestelling met producten met diverse levertermijnen.
In het geval jij een combi bestelling plaatst en er sprake is van meerdere levertermijnen binnen jouw bestelling, verzenden we jouw bestelling pas wanneer we alle producten in huis hebben, of jouw bestelling wordt in meerdere pakketten (colli) geleverd.
LET OP: In het geval van een track & trace code is het mogelijk dat jij hierbij de melding ‘pakket staat klaar voor verzending’ + verwachte leverdatum te zien krijgt. Houd hier geen rekening mee. Wanneer het pakket daadwerkelijk verzonden wordt ontvang je hier een melding van, uiteraard inclusief de correcte leverdatum.
LET OP: In het geval jouw bestelling bestaat uit meerdere pakketten, is het mogelijk dat jij een gedeelte van jouw bestelling wel eerder ontvangt. In dit geval krijg je bericht van onze transporteur wanneer het pakket verzonden is, inclusief de correcte leverdatum.

Levering in het buitenland.
In het geval van levering in het buitenland moet je rekening houden met 1 a 2 dagen extra (werk)dagen. 

Levering.

Aan de hand van jouw specifieke bestelling wordt bij Fish Inn de best passende leveringswijze geselecteerd. Onderstaand wordt de 'standaard werkwijze' op het gebied van levering toegelicht. Natuurlijk is er hierbij sprake van uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld in het geval van een specifiek 'dropshipment product', een combi bestelling, een buitenlandse levering, of een product in een uitzonderlijke maatvoering waarbij onze standaard transporteur niet toereikend is. Mocht er bij jouw bestelling sprake zijn van een uitzondering, zullen wie op korte termijn contact opnemen en jou uitgebreid informeren over het proces. In het geval van extra kosten zullen wij dit altijd eerst aan jou voorleggen en pas na akkoord hierop jouw bestelling verder in gang zetten. 

Levering van 'voorraad producten'. 

  • Een bestelling van voorraadproducten op een werkdag, die geplaatst wordt voor 15.00 op een werkdag, wordt dezelfde dag verwerkt (levertijd 1 - 2 werkdagen). 
  • Dit houdt in dat de bestelling in behandeling wordt genomen, wordt 'gepickt', keurig wordt verpakt en uiteindelijk klaargezet wordt voor transport.
  • Iedere werkdag worden alle bestellingen tussen 17.00 en 18.00 opgepikt door onze transporteur.
  • In daaropvolgende avond / nacht wordt de bestelling in het distributiecentrum van onze transporteur verder verwerkt.
  • In de loop van de avond / nacht ontvangt jij vervolgens een e-mail met daarin jouw track & trace code. 
  • Met deze track & trace code kun jij de voortgang van levering zelf in de gaten houden, wel zo handig!
  • Normaal gesproken wordt de bestelling, na ontvangst van de track & trace code, dezelfde dag of de komende dag bezorgd.
  • LET OP: Het risico van beschadigingen van het pakket ligt bij Fish Inn en gaat op het moment van aanname pakket naar u toe.

Levering van producten met 3-6 en/of 6-10 werkdagen, evenals combi bestellingen. 
In principe blijft de bovenstaande werkwijze gelijk, met de uitzondering dat dit proces pas start wanneer alle producten bij ons binnen zijn gekomen.
Producten met een levertermijn van 3-6 en/of 6-10 werkdagen hebben wij zelf, op het specifieke moment dat jij bestelt, niet (meer) op voorraad.
Deze zullen wij dus eerst zelf moeten bestellen en nadat alle producten in huis zijn, kunnen wij jouw bestelling klaarzetten voor transport.
Hierbij is het ook mogelijk dat wij een bestelling opdelen in meerdere pakketten (coli). Zie hiervoor de toelichting onder 'levertermijn' (een combi bestelling met producten met diverse levertermijnen). 

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u, of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons  via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk per e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping.
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben terug gekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

  • volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
  • producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben.
  • producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
  • producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken.
  • audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
  • kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement).


Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@fishinn.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Retourneren / klachtafhandeling.

Wij streven naar optimale klanttevredenheid, vandaar dan ook dat wij kosteloos retourneren aanbieden. Speciaal voor het retourneren hebben wij een online RMA tool. Hier kun je jouw retouraanmelding eenvoudig online indienen. Ga direct naar onze RMA tool >>

Ook in het geval van een klacht kun je gebruik maken van de retouraanmeldingstool. Wil jij een klacht indienen en staat dit los van een eventuele retourmelding? Neem dan contact met ons op. Je kunt een klacht zowel tel. via + 31 (0)77 3541449, als per e-mail via info@fishinn.nl  indienen. Wij zullen er alles aan doen om deze snel en naar volle tevredenheid op te lossen.