+31 (0)77-3541449

Visverslagen Roven

• Oma, wat een grote bek!

Posted on oktober 24, 2017 by admin

De largemouth bass heeft zijn naam niet gestolen: er zijn maar weinig vissoorten van dat formaat die zo'n gigantische klep hebben. De rest van zijn lichaam blijft toch vrij bescheiden qua afmetingen: biologen menen dat hij maximaal 75 cm lang kan worden, bij een gewicht van even over de 11 kilogram. Tot nog toe hebben sportvissers maar een handvol officieel erkende blackbassen, zoals hij ook genoemd wordt, van boven de tien kilogram gevangen. Lange tijd bleef de vis die de twintigjarige boer George Perry in 1932 uit een kleine poel in Georgia .. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Roofvis and was tagged with comizo barbeel, Orellana, loodkop, Quantum Battle Shad, crankbaits, propellorbaits, stickbaits, poppers, floatplus, float plus, Extremadura, softbaits, softbait, blinker, spinnertje, blackbass, largemouth bass, Popper, bellyboot, illex, bellyboat, verticalen, spinner, shad

• De overwinning op een baars

Posted on september 30, 2017 by admin

De overwinning op een baars Een van de belangrijkste sportvissers uit de Lage Landen is zonder enige twijfel Jan Schreiner. Deze inmiddels alweer 11 jaar geleden overleden (op 29 november 2006) schrijvende hengelsportwinkelier droeg in belangrijke mate bij tot nogal wat dingen die wij tegenwoordig 'normaal' zijn gaan vinden. Zo promootte hij het vissen met kunstaas en was hij een van de voorvechters van het C&R-principe. Ingeval iemand zich afvraagt waarom de Nederlandse snoekstand zo goed is, of waarom de meerderheid van de snoekbaarsvisse.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Roofvis and was tagged with catch and release, Jan Schreiner, baars vissen, baarsvissen, baars

• Nieuw avontuur

Posted on augustus 28, 2017 by admin

“Verandering van spijs doet eten” zegt men weleens. Eindeloos herhalen van hetzelfde gaat vervelen en dat geldt ook wel in mijn visserij. Daarom verruilde ik afgelopen maand mijn Rhea visboot voor een ranker, lichter en mobielere vismachine, namelijk een moderne viskayak Hobie genaamd. Al snel viel me op dat de Hobie zich vlotjes over het water verplaatst met een minimum aan inspanning. Een ideaal middel om actiever achter de rovers aan te gaan. Afwisselend slepend of trollend vissen en het uitwerpen van interessante stekken lijkt me de id.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Meerval and was tagged with rapala, meervalvissen, hobie, viskayak, kayak, meerval

• Broodrovers als eerste vissen van het nieuwe roofvisseizoen!

Posted on juni 21, 2017 by admin

Een verlengd weekend, tropische temperaturen en een gezin dat van kamperen houdt...  er zat niets anders op: papa kon de kampeerspullen van onder het stof halen en de auto volstouwen: hop, off we go, naar het exotische... Brabant! Daar hadden we namelijk een kampeerterrein gevonden dat er op de website best aardig uitzag: de Ottermeerhoeve, op 50 meter van de Belgische grens. De-vriendelijke-mevrouw-van-de-camping (www.ottermeerhoeve.nl/) had ons verzoek om een rustig plekje, niet te ver van de zwemvijver, ingewilligd, zo bleek toen we aankwa.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle and was tagged with Vissen vakantie, Giebels, Graskarper, vissen

• Fin de saison op de Randmeren

Posted on april 13, 2017 by admin

‘Als we nu eens een nachtje bij Kees zouden gaan logeren, zodra het weer wat beter wordt?’ Aan het woord is de altijd even dynamische Maikel, mijn bellyboat vismaatje. De voorbije jaren trokken we er in het vroege voorjaar meermaals samen op uit om het seizoen ‘uit te wuiven’ met de bellyboats. We vangen dan vaak erg goed: alsof de vissen weten dat ze ons een paar maanden niet meer zullen zien en daarom nog een laatste keer dag komen zeggen. Maikel is een echte snoekbaarsgek. Snoek en baars vangt hij als bijvangst, maar als hij moet kie.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Roofvis and was tagged with veluwemeer, bellyboot, Snoekbaars, Snoek, metersnoek, jerkbait

• Ebro Delta avontuur 2016

Posted on januari 30, 2017 by admin

Tonijnvissen staat al een tijdje hoog op het to-do lijstje, het werd dus tijd dat dit afgestreept kon worden. Op 3 oktober is het zover, om 05:00 kan de reis beginnen. Reis? Maak hier maar een reisje van! Om 07:30 gaan we op vliegveld Eindhoven de lucht in en als ik later op de klok kijk is het tot mijn verbazing pas 10:00 uur als we in de huurauto wegrijden op vliegveld Reus. Tijdens de autorit die een klein uurtje duurt nemen we alvast contact met visgids Martijn op. Hij stelt ons de vraag of we eerst naar het appartement willen of dat we d.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Meerval, Roofvis and was tagged with Blauwvon Tonijn, Blauwvintonijn, Visspullen, Bootvissen, Dorado, Bluefish, Tonijn, Delta, Ebro delta, vissen

• K-k-k-koud.......

Posted on december 5, 2016 by admin

Binnen de minuut na aankomst op de stek is het al duidelijk: ik moet er weer aan wennen, aan de vrieskou. Met half bevroren vingers probeer ik het speldje van mijn staaldraadje open te krijgen om een shadje te bevestigen, maar dat valt totaal niet mee, want ik voel het verschil niet eens meer tussen mijn vingers, de speld en de loodkop. Maar goed, na een hoop gesukkel en gevloek lukt het dan toch en daar verdwijnt mijn kunstaasje al richting dieperik. Vismaatje Niek ziet eruit als een eskimo, met zijn poolmuts, oorflappen en dikke handschoene.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Roofvis and was tagged with rivier, verticalen, snoeken, shads, shad, kunstaas, baars

• Warme belly dag

Posted on november 29, 2016 by admin

We trokken onze flippers aan en gingen op weg voor het eerste bellyboat avontuur van deze herfst. 14 graden gaf de thermometer op mijn dieptemeter aan... eigenlijk bizar warm voor de tijd van het jaar: één paar kousen volstaat nog, en onze elektrische zooltjes hebben we nog lang niet nodig! We hebben voor een wat kleinschaliger water gekozen dan normaal omdat er nogal veel wind is voorspeld, en sowieso hebben we maar vier uurtjes vrij kunnen maken. Maikel begint meteen te verticalen - dat is nu eenmaal zijn meest geliefde vistechniek - maar i.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Roofvis and was tagged with bellyboot, bellyboat, verticalen, Snoekbaars, Snoek, shads, shad, roofblei, kunstaas

• Abu Toro, de laatste!!

Posted on september 28, 2016 by admin

De laatste 20 stuks, wees snel! We hebben de laatste restpartij bij Abu opgekocht waardoor we deze hardloper voor een hele scherpe prijs kunnen aanbieden. De Abu Revo Toro Winch 61 is ontworpen voor groot aas, en het werpen en binnen halen van hard of zacht aas. Deze Abu Winch reel is uitermate geschikt voor grotere vis die in water met obstakels en begroeiing gevangen wordt. De Toro Winch 61 kan een druk 24 lbs op de slip weerstaan en is perfect voor het vissen met zware jerkbaits. Wij hebben met deze reel extreem veel op meerval gevist vanu.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Meerval, Roofvis and was tagged with roofvis reel, Meerval reel, Toro Winch, Abu Winch, Abu Toro, Abu Toro Winch

• Everything in it's place and everything appreciated

Posted on september 21, 2016 by admin

Everything in it's place and everything appreciated De rivier staat stil: er is geen stroming. Tot overmaat van ramp komt de oostenwind uit de tegengestelde richting, waardoor we geen mooie drifts kunnen maken. We zijn dus aangewezen op  de elektromotor om langzaam over de hotspots te schuifelen. Twee dobbers dobberen vredig achter de boot, en aan de handhengels hebben we een fireball gemonteerd. De uren gaan voorbij zonder dat er iets gebeurt. 's Morgens zagen we nog wat vis in de oppervlakte - vooral winde en wat brasem - maar nu lijkt de bo.. [Meer info]

Dit verslag is geplaatst in Alle, Meerval, Roofvis and was tagged with baars vissen, roofvis, rivier, vissen, verticalen, Snoekbaars, shads, meerval, maas, kunstaas, baars